Du flyttar inte så ofta, vi gör det varje dag

Du flyttar inte så ofta, vi gör det varje dag

Låt oss ta helhetsansvar för din flytt och vi garanterar att du blir nöjd!

Flyttjänster

En flytt innehåller fler moment än de flesta tänker på, låt oss sköta hela processen eller välj de moment du inte orkar göra själv.

Planering

Packning

Flytten

Tippen

Uppackning

Möbelmontering

Flyttstäd

Flytta som privatperson

Att boka en flyttfirma när man flyttar sitt bohag kan spara mycket tid och stress!

Med högt betyg från våra kunder på Reco.se och lång erfarenhet kan du räkna med att vi sköter din privatflytt med bravur. Vi blir en trygg och säker högra hand under en hektisk period, och hanterar självklart dina ägodelar som om de våra våra egna.

Flytta som företag

När ni använder Bvtler kan ni på företaget fokusera på er verksamhet.

En välplanerad och utförd flytt säkerställer en minimal belastning på företagets ekonomi och effektivitet. Minsta möjliga störning för era medarbetare som säljer och producerar tjänster är nästan alltid det viktigaste för företagen vi hjälper och det blir därför det vi utgår ifrån när vi planerar flytten tillsammans.

Vanliga frågor

RUT-avdrag är ett skatteavdrag för privatpersoner som är skrivna och betalar skatt i Sverige. Avdraget är på 50% av arbetskostnaden. Material och bil omfattas inte av RUT och faktureras därför separat. För flytt så ska man enligt skatteverkets regler vara skriven på en av adresserna som flytten går från/till. Vi behöver namn och personnummer på den eller de som vi ska ansöka åt och sen sköter vi resten.

Förutsatt att vi har bilar och personal tillgängliga så kan man boka med så kort varsel som en dag innan. Vissa datum är mer populära och blir uppbokade månader i förväg och vissa datum blir vi aldrig fullbokade, det lättaste är att slänga iväg frågan så tittar vi på vår tillgänglighet. Generellt sett så har vi högre tryck kring månadsskiften och lägre i början av månaden. Vi tar oss nästan aldrig an uppdrag samma dag som förfrågan kommer in.

Vid vissa undantag erbjuder vi fast pris, men generellt så debiterar vi för faktisk tid som flytten tar utefter de resurser som den har krävt. Vi anser att det är det mest rättvisa gentemot båda parter. Vid fast pris så behöver företagen ta höjd på offerterna för att inte riskera att gå back, något som kunderna för det mesta förlorar på. Vi skulle även bli mer låsta och statiska i att vara behjälpliga när förhandsinformationen inte stämmer eller andra oförutsedda situationer dyker upp – flexibiliteten vi har nu ger oss möjlighet att hålla en hög servicenivå, något vi är väldigt måna om.

Det finns inget rakt svar. Priset för flytten påverkas av uppdragets omfattning. När vi har fått information kring storlek och förutsättningar så föreslår vi det upplägg som vi tror är bäst för flytten. Vår vilja är alltid att boka så kostnadseffektivt som möjligt gentemot kunden samtidigt som vi tar hänsyn till våra anställda och deras välmående. Upplägg samt den uppskattning vi ger är baserat på den information vi har på förhand och erfarenheter av många års flyttar med liknande förutsättningar.

Då tar vi kontakt med dig och hör om det finns någon annan i hushållet vi kan söka för. Annars blir vi tvungna att fakturera det beloppet som fått avslag.

Ja, ni får låna så många kartonger ni behöver av oss. Vi föredrar till och med att ni använder våra framför andra vanliga varianter på marknaden så att vi vet att det är bra kvalité och vi är vana att lasta bilarna med dem. Läs mer om lån av kartonger här (länk till pdf).

Inga problem! Som varje flyttfirma med självaktning har vi också kompetent packpersonal. Packhjälpen bokar du samtidigt som du bokar din flytt och som regel kommer vi en eller ett par dagar innan flyttdagen. Är det vi som packat ditt bohag flyttas det inte bara säkert, utan det går också lite snabbare när vi själva stått för förberedelserna. Utöver det så är det värt att nämna att vår (och hela branschens) försäkring inte täcker saker som kunden själva packat i lådor. Vi kan hjälpa med packning av hela bohag men även av delar, många vill endast ha hjälp med exempelvis kök och mer ömtåliga saker.

Ja, vi hjälper gärna till med både nedmontering samt att ta isär och sätta ihop möbler. Väggfasta föremål kan vi hjälpa att ta ner, men vi har inte behörighet att sätta upp dem på vägg i nya boendet. Montering kostar inget extra förutom den tiden det faktiskt tar, men behöver föranmälas så att vi kan planera för det samt se till att vi har med oss rätt utrustning för det. Notera att väggfasta föremål som inte har monterats ned på flyttdagen som regel lämnas om inte kund har tagit upp det på förhand.

Stäm gärna av på förhand med auktionshus eller secondhandbutiker att de vill ta emot dina möbler eller föremål, så undviker du att betala för att vi får åka dit och vända. Vi har tyvärr ingen egen service för återbruk eller försäljning.

Vår rekommendation är att man inte flyttar och har städ samma dag för att undvika krockar som kan påverkar båda tjänsterna. Med det sagt så går det för det mesta bra om städet dyker upp några timmar efter att flytten har satt igång och generellt sett går det smärtfritt. Vi tar inte ansvar om vårt eller städets arbete försvåras eller försenas om det krockar, men vet i förväg att städet kommer samma dag så kan vi göra vårt bästa för att undvika en krock.

Vill du ha ett prisförslag eller mer information?

Lämna dina uppgifter och beskriv ditt behov så kontaktar vi dig inom kort.

    Genom att fylla i detta formulär godkänner du att vi behandlar dina uppgifter enligt våra Allmänna villkor.

    Våra bästa tips till dig som ska flytta


    Sortera och släng

    Gå igenom dina prylar och sortera ut det du kan slänga eller skänka bort. Fundera på när du senast hade användning för olika saker – speciellt allt det där i förrådet. Om du vet med dig att du har svårt att skiljas från föremål kan du be en vän hjälpa till som smakråd.

    Praktiska saker att tänka på i samband med din flytt:
    • Packa allt som går i kartonger.
    • Använd ordentliga flyttkartonger som går att stapla på varandra utan att sidorna viker sig. Det ska vara 5 lager wellpapp och inte 3.
    • Packa inte onödigt tungt – du ska själv kunna lyfta kartongerna.
    • Töm skåp, byråer och andra förvaringsmöbler. Ta ur hyllplan och tejpa ihop hyllplanen med varandra. Ta ur lådor om möbeln är tung, annars går det bra att tejpa fast dem så de inte åker ut när möbeln flyttas.
    • Tejpa ihop gardinstänger och andra liknande föremål med varandra, eller använda ännu hellre plastfilm så att det inte blir tejprester kvar.
    • Rulla ihop mattor, madrasser och liknande och tejpa eller knyt ihop dem.
    • Packa kläder som måste hänga i speciella kartonger för detta ändamål.
    • Montera ner möbler som monterats i lägenheten och är för stora för att få ut när de är ihopsatta.
    • Passa på att sortera och slänga innan flytten och glöm inte att också packa eventuella förråd.
    • Skydda speciellt känsliga golv med mjölkpapp eller annan golvpapp.
    Med en bra packning blir vårt arbete enklare, er flytt billigare och ert bohag skyddat på bästa sätt.
    Alla gillar en punktlista, här är våra bästa tips:
    • Sortera kläder, böcker och annat som kan slängas eller doneras.
    • Boka flyttstädning i tid om du ska ha hjälp med detta. Tänk på att vi ska hinna ut med (merparten av) ditt bohag innan städarna sätter igång.
    • Kontrollera källare och vind. Sortera och kasta det som inte ska med i flytten.
    • Kolla så allt är klart för inflyttning, framför allt om du flyttar till nybygge eller om det handlar om ett lägenhetsbyte.
    • Samla in nycklar till lägenheten, vinden och övriga utrymmen. Se till att du har nyckel till den nya bostaden. Ordna med lås till de nya förråden.
    • Ska bohaget till magasinering måste du se till att du har ett bokat förråd med koder och nycklar eller att anläggningen är bemannad när vi kommer dit.
    • Tänk på öppettider om vi ska förbi tippen.
    • Om du planerar att lämna saker på auktionshus eller till Myrorna måste du ha en plan B för det som de eventuellt inte tar emot.